Ha inkább a strandon lennél, mint az irodában...


Mindegy, mennyire szeretjük és élvezzük a munkánkat, a nyári melegben és általános lazaságban szerintem mindannyiunk érdeklődése lanyhul a szakmai dolgok iránt, és a többségünk inkább lenne máshol, mint az irodában. Leginkább mondjuk a strandon, tengerparton, vagy akár otthon a teraszon. Ha már véget ért a szabadság, vagy esetleg még hetekre van tőlünk a nyaralás, íme, következzen 12 tipp, hogyan tegyük élvezhetővé (vagy legalábbis elviselhetővé) a nyarat a munkahelyünkön!



01  |  Menjünk ki ebédelni! Ne az irodai konyhában (rosszabb esetben az íróasztalnál) együnk, hanem ugorjunk le a sarki büfébe. Ha erre nincs lehetőség, akkor legalább sétáljunk egyet ebédszünetben kaja után, töltődjünk fel egy kis napfénnyel és D-vitaminnal. Amíg irodában dolgoztam, kifejezetten jól tudott esni a hőség és a napfény a légkondi-hidegben és neonfényben eltöltött órák után.   

02  |  Ebéd után kényeztessük magunkat valami hűsítő finomsággal, mondjuk egy jégkrémmel (ezt be is vihetjük otthonról), vagy egy jeges turmixszal (ha kapunk a környéken). 

03  |  Mivel a belső hidratálás extrém fontos ilyenkor, még otthon készítsünk magunknak egy üveg jegesteát (kedvenc receptem coming soon...), vagy limonádét. Az is megoldás lehet (és ezt az irodában is megtehetjük), ha fogunk egy tumblert, belecsavarjuk 1 lime levét és felöntjük behűtőtt, szénsavas ásványvízzel.



04  |  Habár az élet ilyenkor sem áll meg, de kétségkívül lelassul kissé. Ezekben a hetekben sokan vannak szabadságon, így általában a munkatempó sem olyan feszített, sok ügy húzódik, sok dologra várni kell, mert az illetékesek nyaralnak... élvezzük ezt ki!

05  | Vigyünk be magunkkal egészséges nassolnivalókat, pl. friss, megmosott, "konyhakész" gyümölcsöt, zöldségeket (ezzel a vízpótlásról is gondoskodunk), és/vagy különféle (lehetőleg natúr) magvakat.



06  |  Ha megtehetjük, menjünk be korán, hogy korán le tudjunk lépni. Amíg beosztottként dolgoztam, nyáron sokszor már 6-kor bent voltam, és így fél 3-kor el tudtam jönni - enyém volt a délután! (mármint, ha épp nem kellett túlórázni... :-)

07  |  Csináljunk a péntekből laza fél-napot. Ha a munkahelyi szokások, szabályok megengedik, csúsztassuk le a túlórával szerzett plusz óráinkat azzal, hogy délben hazamegyünk (vagy vegyünk ki fél-fél nap szabikat a nyári péntekeken).

08  |  A bőrünk is szomjasabb ilyenkor - készítsünk magunk mellé valamilyen frissítő, hidratáló arcpermetet, amivel időnként be tudjuk fújni magunkat.



09  |  Öltözzünk a szokásosnál lazábban! Persze nem rövidnadrágra és strandpapucsra gondolok (mert az egyrészt nem illik egy irodába, másrészt csak tovább erősíti bennünk az érzést: nem itt akarok lenni!). Könnyű, lenvászon anyagokra, világos, natúr színekre gondolok inkább, amiket egy-egy hangsúlyos, színes kiegészítővel dobhatunk fel (táska, nyaklánc, cipő).

10  |  Tegyünk az asztalunkra friss virágot. Nem kell egy egész bokréta, azt hagyjuk meg az otthoni étkezőasztalra, itt csak útban lenne. Az irodába 1-2-3 szál is bőven elegendő.



11  | Bár a hatékonyságnövelő-tippeknél már előkerült, most is hasznos: tartózkodjunk mindentől, ami elvonja a figyelmünket a munkától. Különösen a Facebookra és Instagramra igaz ez: az ismerősök, barátok nyaralós, vízpartról posztolt fotói nem segítenek abban, hogy munka-hangulatba kerüljünk. 

12  |  Hallgassunk zenét, ha a munkakörnyezet megengedi. Keressünk vidám, pozitív számokat, amik jókedvre derítenek, pl. Spotify-on rengeteg ilyen lista van, én imádom őket.



Jó hűsölést kívánok mindenkinek (állítólag hét vége felé hidegfront érkezik...), kitartást a munkanapokra és kellemes élményeket a hétvégékre!

Üdvözlettel:
Piffeny