10 tipp a tökéletes reggelekért


Kár lenne tagadni, a reggelünk milyensége meghatározza az egész napunk alaphangulatát. A kapkodós, rohanós, zűrös reggelek gyakran torkollnak zűrös napba, egy rossz reggel rossz hangulatba sodor minket (engem gyakran semmivel el nem mulasztható fejfájásba is), és ettől bizony az egész nap pocsék lesz.

De ennek nem kell így lennie! Én nagyon szeretem a reggelt, a kedvenc napszakom. Reggeli rutinomról írtam is korábban egy posztot, de arra gondoltam, ebben a mai bejegyzésben összeszedek nektek néhány olyan tippet és trükköt, amik segíthetnek abban, hogy feldobjuk, pozitívabbra hangoljuk a napkezdetet és így a nap további része is jó hangulatban teljen.



( 1 ) Keljünk korábban a kelleténél
OK, tudom, kora reggel nem az ébresztő csörömpölése az, amit hallani akarunk, pláne nem előbb, mint feltétlenül szükséges, de a tipp attól még működik, mert a rohanással töltött reggel rémes. 
Még én magam is élvezem a hajnal nyugodtságát, csendességét, szeretem bámulni a felkelő napot vagy épp az esőt és a ködöt (a ködös reggelek a kedvenceim!), de a tippet igazából egy kisgyerekes barátnőmtől hallottam, akinek örökmozgó, cserfes kislányai mellett a kora reggeli órák jelentik azt az időt, amit magára tud fordítani. Mielőtt felébred a család, nyüzsgéssel telik meg a ház és beindul a nap, ő még tud kicsit magával és a gondolataival foglalkozni, e-maileket megválaszolni, olvasni pár oldalt egy könyvből, átlapozni egy magazint és rendezni a gondolatait.

( 2 ) Nyújtózzunk! 
Mielőtt kikászálódunk az ágyból, nyújtózzunk! De ne ám csak ímmel-ámmal, hanem úgy rendesen, minden irányba, ahogy a macskák szoktak hosszabb alvás után. Még csukott szemmel, a meleg takaró alatt érdemes elkezdeni, így testünk is jobban magához tér, elgémberedett tagjainkat, gerincünket és izmainkat nem éri sokkhatás, mint akkor, ha minden "figyelmeztetés" nélkül felpattanunk és bemelegítés nélkül munkába állítjuk őket.

( 3 ) Készítsünk egy finom reggeli italt
Ez valószínűleg kihagyhatatlan lépés mindannyiunk számára. Mindegy, hogy teázunk, kávézunk, smoothie-zunk, a lényeg, hogy legyen valami finomság, amitől magához térhet nem csak a testünk, hanem a lelkünk is. Fontos, hogy ne kutyafuttában, állva hörpintsük fel, hanem szánjunk rá 2-3 percet, hogy lassan elkortyolgatva kiélvezzük az ízeit.
Érdemes néha kényeztetni magunkat és "upgradelni" a kávét egy kis tejhabbal, fahéjjal, valamilyen finom sziruppal - máris jobban indul a nap!


 A Nespressoban (többet között) ezt vastag, krémes réteget is imádom. 
Minden reggel öröm tőle a kávézás, ezt a selymes habot még azelőtt 
lekanalazom a kávéról, hogy meginnám :-). 


( 4 ) Ne hagyjuk ki a reggelit
Már kismilliószor hallottuk, mennyire fontos a reggeli, de szervezetünknek tényleg kell valami energia, hogy bírja a strapát, mert az üres gyomor elgyengít. Hogy ki mit szeret enni, mennyire komoly, nehéz ételeket, az természetesen egyéni ízlés dolga. Külföldi szállodákban én mindig álmélkodva nézem azokat, akik tipikus angol reggelit fogyasztanak babbal, sült paradicsommal, gombával, tojással, kolbásszal, szalonnával... én meghalnék, ha üres gyomorra ilyen zsíros, fűszeres, nehéz ételeket kellene ennem, másnak meg ugye meg se kottyan :-).
Reggelis posztjaimban összeszedtem azokat az ételtípusokat, amiket én szívesen fogyasztok, és amik gyorsan vagy előre is elkészíthetőek. Ezeket újra ajánlom figyelmetekbe, ti is meríthettek ötleteket belőlük, ha már unjátok a szokásos dolgokat.



( 5 ) Írjunk listát
Ezt nem azért mondom, mert szenvedélyes listaíró vagyok :-), hanem, mert tényleg sokat segít, ha végiggondoljuk, mik is az aznapi teendőink. Én egyébként sokszor már előző este megírom, de ha valami miatt elmaradt, akkor reggel mindenképp pótolom. Ha átgondoljuk, rangsoroljuk a teendőket, az fel is készít a napra, kicsit le is tisztázza azt (különösen, ha elfoglalt, sűrű napra készülünk) - plusz napközben nagyon jól tud esni, ahogy sorban pipáljuk ki az elintézett feladatokat. Egy estére teljesen elvégzett teendőlistától superwoman-nek érezhetjük magunkat!

( 6 ) Szagolgassunk! 
Vannak illatok, amik kifejezetten jókedvre hangolnak, pozitívan hatnak ránk (citrusfélék, fenyő, borsmenta), érdemes ezeket bevetni valamilyen formában (akár párologtatva, akár csuklóra vagy zsebkendőre cseppentve 1-2 cseppet; egyébként ITT találtok egy igen jó táblázatot arról, mely illóolaj mire jó). Reggelente én pl. nagyon szeretem reggel a kávéfőzőből frissen kifolyó kávé illatát, már az magamhoz térít egy kicsit, vagy beleszagolni egy kedvenc illatgyertyámba vagy egy csokor friss virágba.



( 7 ) Találjunk meg a reggeli helyünket
Én a sarokkanapén szeretek elhelyezkedni reggelente, kezemben a kávémmal, mellettem Albával. Egyik oldalamom a kisasztal, ahonnan minden szükséges dolgot kényelmesen elérek (telefon, laptop, magazinok), másik oldalamon a hatalmas ablakok, ahonnan kilátok az utcára, és nézhetem a tájat, az embereket. Szó szerint alig várom a reggeleket, amikor ide befészkelhetem magam és abban az ébredező fél-egy órában csak arra figyelek, amire szeretnék. 



( 8 ) Levegőt!
A friss levegő megszállottja vagyok, még télen is állandóan szellőztetek, és ezt nyugodtan vegyétek szó szerint. Nagyon kényes vagyok rá, hogy a lakásban ne legyen állott, párás, takarítószer- vagy ételszagú a levegő, ezért reggel is fontos, hogy minél előbb felhúzzam a redőnyöket, kinyissam az ablakot és beengedjem a napfényt és a jó levegőt (ez különösen élvezetes télen, amikor csípős hideg van kint). Ha az idő megfelelő, szívesen ülök ki a teraszra a kávémmal és töltök ott negyed órát, mert már ez a pár perc a friss levegőn is igen serkentőleg hat rám.

( 9 ) El a kezekkel a laptoptól...
...és a telefontól! Régebben első dolgom volt ébredés után, hogy csekkoltam a telefonomat: milyen emailek jöttek, ki írt Viberen, WhatsApp-on, Instagramon, stb. Ma már fékezem magamat és eltolom ezt a műveletet a kávézás közepére-végére. Szeretem a telefonomat és azt, hogy összeköt a világgal, de nem mindig csak pozitív, örömteli dolgokat közvetít, néha jönnek kellemetlen emailek is - ezekkel pedig jobb későn, teljesen éber állapotban szembesülni. Más szavakkal: este 8 és reggel 8 között nincs munka!



( 10 ) Hallgassunk zenét
Változó, hogy nyugodt, békés dallamokra vágyom, vagy épp pörgős, formába hozó zeneszámokra. Akármilyen is legyen a hangulatom, minden alkalomra vannak lejátszási listáim, amiket el tudok indítani, de Spotify-on rengeteg előre összeválogatott, remek listából is szemezgethetünk. Nem csak otthon, de a munkába menet, kocsiban vagy a buszon is meg tudjuk ezt tenni: ekkor a vidám, energikus számokat szeretem és javaslom, így máris jobb kedvvel érkezünk meg a munkahelyre!


Egyik kedvencem kávézáshoz: a Spotify "Mellow Morning" listája.


Tudom, sokunknak nehezek a reggelek, de remélem, ezekkel a trükkökkel sikerül rajta javítani valamennyit. No és persze az sem utolsó szempont, hogy itt a tavasz, a meleg, a korai napsütés és kellemes idő, amikor eleve könnyebb kimászni a puha, meleg ágyból és nekiindulni az előttünk álló napnak.

Üdvözlettel:
Piffeny