Breakfast reloaded - 3. rész

És akkor íme, a várva-várt :-) harmadik felvonás. Az elmúlt hónapban igyekeztem megfelelni célkitűzésemnek, ami (mint azt a legelső részben is említettem) az volt, hogy olyan reggeliötleteket írjak össze, amik gyorsan megvannak, vagy előre elkészíthetőek, szeretem őket, és elegendő energiát adnak az ebédig úgy, hogy közben nem nehezítenek el egész délelőttre. Sok feltétel, nagy kihívás :-)

A bemutatott és felírt ötleteim közül egyik sem új keletű. Egyszerűen csak szerettem volna összeszedni őket, mert lehet, hogy dedós, de lista nekem egyszerűen mindenről kell. Talán kinevettek, de azért elárulom, hogy van egy táblázat a gépemen, amiben az összes étel fel van jegyezve, amit készíteni szoktam (ráadásul kategóriánként... azt hiszem, ez már klinikai eset :-). Mivel én a hét 5-6 napján itthon főzök magunkra, ez nagy segítséget jelent a változatos heti menü (és a bevásárlócetli) összeállításakor, mert sokszor hajlamos vagyok elfeledkezni néhány kedvencről.


És hát ezért kellett ez a reggeli-lista is, amit örömmel osztottam meg veletek. Remélem, volt köztetek, aki hasznosnak találta, és ha már csak egy ötletet tudott belőle meríteni, megérte elkészíteni. Ma az utolsó versenyzőket mutanám meg, fogadjátok szerettel őket!


zöld smoothie

 
Én nagyon szeretem a gyümölcsöt, és igyekszem mindig (télen is) sokat enni belőle. Kicsit feldobja és változatosabbá teszi, ha leturmixolom -  az első reggelis posztban szereplő banánshake-el szemben azonban ez a zöld smoothie nem tartalmaz tejterméket, ezért talán kicsit könnyebb, gyümölcsösebb, és szeretném azt hinni, hogy ettől egészségesebb is.
Nagy kedvencem a trópusi ízvilágú variáns, amibe nálam opcionálisan mehet mangó, narancs, kókusz, banán, végül pár levél bébispenót és egy kis friss víz. A spenótot, bár nem trópusi zöldség, két ok miatt teszem bele: egyrészt szeretem, másrészt ezzel kívánom a smoothie zöldség-részét letudni. Ezenkívül a zöld szín engem mindig jókedvre hangol (tehát akkor ez a harmadik ok).



zabpehely
Sokáig nem tudtam mit kezdeni a zabpehellyel. OK, azt tudtam, hogy nagyon egészséges, de rejtély volt, vajon hogyan lehetne ehetővé tenni... Ma már sokféle módon használom fel (bár -nem meglepő- ezek hasonlítanak kissé), viszont mondhatom, mindegyik formájában kiváló. A házi müzliszelet már szerepelt, de tovább is van.

zabpelyhes keksz
Keksz volt már ebben a sorozatban, de valószínűleg ezek a zabpelyhesek legegészségesebbek. Szépek? Hááát... De azért harapjunk csak bele, az majd meggyőz! Egy nagy bögre tejeskávéval nekem tökéletes reggeli.
A neten millió recept van, kísérletező kedvűek válogathatnak, akik viszont biztosra mennének, azoknak Limara receptjét ajánlom - azzal a kikötéssel, hogy a nyers tésztát muszáj 2-3 órát pihentetni a hűtőben, különben szétfolyik sütés közben (ezt ő is javasolja), és hogy szerintem elbír kicsivel több aszalt gyümölcsöt is. Ez nem a ropogós fajta, de tökély az állaga, még 2-3 nap után is.



zabkása
Az én kedvencem banánnal vagy almával, apróra tört és barnára pirított mogyoróval, csipetnyi fahéjjal és egy kevés mézzel készül. Ha reggel nem lesz időm megvárni, míg megfő és ehetőre hűl, akkor már este elkészítem, nem lesz ugyanis semmi baja attól, hogy áll.



joghurttal keverve
Nem tudom, igaz-e, de azt olvastam, hogy a zabpehely jótékony hatásai nyersen nem érvényesülnek úgy, mint főzve. Ennek ellenére én szeretem nyersen is. Egy nagyon egyszerű elkészítési módja, amit egyszer már megmutattam, ha mézzel kevert natúr joghurthoz adjuk, szórunk rá némi vágott mandulát vagy kókuszchipset, és friss gyümölccsel megbolondítjuk.



sült csirkés szendvics

Ha nagy szavakat akarnék használni, azt mondanám róla: ő a Szendvicsek Királynője! A receptet Lillánál találtam pár éve, és változtatás nélkül készítem azóta is. Annyival egészíteném ki az eredeti leírást, hogy érdemes a krémet is, és a rukkolát is bőven adagolni. 

 
Külsőre nem egy feltűnő darab, egy szendvicsbárban biztos nem őt válaszatnám. És milyen rosszul tenném! Ez a szendvics úgy tökéletes, ahogy van, minden eltalált benne, az arányok, az ízek, hmm... Ahogy Lilla is írja, folpackba csomagolva jól szállítható, egyébént pedig érdemes is pár órával hamarabb elkészíteni. Az állástól a bagett elveszíti ugyan ropogósságát, az ízeknek viszont határozottan jót tesz, hogy együtt lehetnek kicsit. Mivel elég kiadós, laktató darab, így inkább hideg ebédnek tökéletes - ilyen szempontból ez kakukktojás a reggelis sorozatban (de tojásétel úgysem volt, szóval... :-)

Ma a következő témában végeznék egy kis közvélemény-kutatást: mivel mi, magyarok állítólag sajnos nem eszünk elegendő gyümöcsöt és zöldséget, ebben a reggelis sorozatomban viszont sokszor előfordult, nagyon érdekelne, nektek vajon mi a kedvenc gyümölcsötök és a kedvenc zöldségetek? Írjátok meg kommentben, kíváncsi vagyok, mi jön ki ebből!

Üdvözlettel:
Piffeny


• ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ •
• ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ •

Uuund, das ist schon der Schluss... meiner Frühstück-Serie, so meine ich :-)
In dem letzten Monat versuchte ich (wie ich es in dem ersten Eintrag erwähnt habe) eine Liste mit leckeren und schnell vorbereitbaren Frühstücksideen zusammenzuschreiben. Ich brauche nämlich immer und über alles eine Liste, weil ich leider dazu neige, auch meine Favoriten zu vergessen...
Die Zusammenstellung dieser Liste und der Einträge hat mir viel Spaß gemacht. Ich hoffe, dass ihr auch es genossen - und vielleicht Lust auf einige Essen bekommen habt.
Also die drei letzte Kategorien sind: 

Nr. 1: Green Smoothie
ich liebe Obst, und versuche es, auch im Winter viel zu essen. Mein Lieblingssmoothie (d.h. ein Obstturmix ohne Milchprodukte) besteht aus Mango, Banane, Orange, ein Handvoll (Baby-)Spinat oder Kiwi) und frischem Wasser. 
Nr. 2: Haferflocken
immer habe ich gewußt, dass Haferflocken sehr gesund sind, hatte aber lange keine Ahnung, wie man sie lecker und essbar machen könnte. Heute ist es kein Problem mehr, ich vorbereite sie auf vielerlei Art. Hausgemachte Müsliriegel habe ich schon gezeigt, es gibt aber auch andere Möglickeiten, wie z.B. Haferflockenkekse, Haferbrei (mit Bananen, Zimt, Erdnuss und Honig), oder mit Joghurt und Obst (darüber habe ich schon geschrieben).
Nr. 3: Sandwich mit gebratenem Hänchen
dazu mache ich immer Sandwichcreme (120 gr weiche -aber nicht geschmolzene- Butter, 120 gr Mayonnaise, 140 gr geriebener Käse, Salz, Pfeffer und gehackte Petersilien), mit der ich die Baguette reich beschmiere. Was noch sehr wichtig ist: Rucola, die wahnsinnig gut zu diesem Sandwich passt.

Liebe Grüße:
Piffeny