Breakfast reloaded - 2. rész

Az elmúlt másfél hétben kicsit felfordult körülöttem az élet. Először jött az influenza(szerűség), ami 5 teljes napra ágyba kényszerített. Nem baj, legalább volt lehetőségem alkalmazni egy korábbi posztomban összegyűjtött hasznos tippeket, amik a gyógyulás felé vezetnek :-). Aztán, mikor végre jól lettem, elkezdhettem ápolni a férjemet is, továbbá szembesülnöm kellett az ebben az 5 napban felhalmozódott házi- és egyéb munka mennyiségével: a túlcsorduló szennyeskosárral, a töküres hűtővel és kamrával, a lakásban pormacskákat kergető macskámmal, vasalatlan ingekkel, megválaszolatlan emailek tömkelegével... Volt tennivalóm, na.

Még szerencse, hogy én olyan gondos kis bloggerféle vagyok, aki előre tervez és gondolkozik. És fotóz, persze. Csakis így lehetséges, hogy ez a mai bejegyzés elkészült és olvashatjátok. Íme tehát a reggelik második felvonása, újabb négy kategória, újabb négy ötlet sietős hétköznap reggelekre.
(1. rész ITT.)



édes muffinok // étcsokoládés-narancsos muffin

  

Nyissunk ismét egy muffinnal, de ezúttal az édes vonalból. Ez volt életem első muffinja (olyan 15 évvel ezelőttről), és azóta is gyakran készítem, mert mindig, mindenkinek ízlik. A tésztájában levő narancslekvártól napokig szaftos és puha, és szerintem azt senkinek nem kell ecsetelnem, hogy az étcsoki és a narancs milyen szédítően jó párost alkot. Ez a muffin egy kis vajjal és narancslekvárral megkenve tökéletes napindító (vagy uzsonna).
A recept egyébként Stahl Judit Enni jó! c. szakácskönyvéből származik.
Még egy édes (gyümölcsös) muffin van egyébként, amit jó szívvel ajánlhatok, róla itt írtam korábban. 


szendvics
  

Az örök, a megunhatatlan.  Mondhatnám, hogy snassz, de ez nem igaz, mert csak fantázia kérdése, hogy finommá tegyük. A szendvics ugyanis nem egy szelet párizsi egy szikkadt zsömlében, már elnézést...  Számomra a jó szendvics friss, ropogós péksüteményből, pici vajból, valamilyen finom szalámiból (pl. Pick) vagy 100%-os sonkából, sok sajtból és még több zöldségből áll. Ha fokozni akarom az élvezeteket, teszek bele majonézt és tojáskarikákat is. Ugye, hogy így már nem is olyan rossz? :-) 


kefir + házi sós keksz

 
Be kell valljam, én szeretem a bolti sós kekszeket, krékereket (TUC és társai), leginkább a ropogósságuk miatt. Shame on me. Ha viszont ízben és összetevőkben is jót akarok, akkor előszedem Alexa Christi bombabiztos vendégváró receptjét, az extra fűszeres-sajtos rudakat, amit én vendégek nélkül, magamnak is el szoktam készíteni. Nekem ugyan sosem sikerül olyan szépen, mint Alexának, de ettől még eszméletlen finom, az egyszerű-de-nagyszerű kategória, és remekül illik mellé a hűvös, savanykás kefir. 
Alexa blogját egyébként is szeretettel ajánlom mindenki figyelmébe, szuper, kreatív, érthető módon leírt és kipróbált recepteket és csodás fotókat találhattok ott.


mini gesztenyés csiga


Én nagyon szeretem a kelt tésztát. Már kezdő háziasszony koromban sem féltem tőle, mert ha néhány egyszerű szabályt betartunk, nehéz elrontani, és egy jó kelt tészta még másnap is finom, frissen pedig persze maga a mámor.
Kedvenceim a különféle csigák: akár sósan is (pl. rozmaringgal-fokhagymával, nyamm), de édesszájú lévén azért inkább kakaóval, esetleg Nutellával töltve, illetve gesztenyekrémmel vagy fahéjjal, mint a képen. A tekercsek nekem valahogy sose lesznek szép egyformák, lásd fent, de abban hasonlítanak, hogy mind kicsik. Akkorák, amiket 1-2 harapással el lehet tüntetni, mert így sokkal több "közepe" jut. Szerintem ugyanis abban mind egyetértünk, hogy az a legfinomabb része... :-)


És itt a fenti képen egy kis trükk, ami nekem mindig segítségemre van: ha szép, szabályos kerek formát akarunk, ne késsel szeleteljük fel a hosszú tésztarudat, hanem egy vékony cérnaszál segítségével - így a szeletek nem deformálódnak el, nem laposodnak le.

No, és akkor amire ma keressük a választ: édeset vagy sósat reggelire? Írjátok meg!

Üdvözlettel:
Piffeny

• ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ •
• ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ •


In den letzten 10 Tagen ist mein Leben ein bisschen anders gegangen, wie normal. Alles hat mit einer hässlichen Grippe begonnen, die mich für 5 Tage ins Bett gezwungen hat. Und dann, als es mir schon gut (oder zumindest besser) gegangen ist, musste ich vorfinden, was diese 5 Tage in der Haushalt getan haben: den überlaufenden Wäschekorb, den total leeren Kühlschrank, den Staub und den Schmutz, die die ganze Wohnung bedeckt haben - und meine Inbox mit unzählbaren unbeantworteten Emails... 
Gott sei Dank bin ich so eine sorgfältige Bloggerin, die immer nach vorne sieht und denkt. Und fotografiert :-) So ist es möglich, dass ich heute diesen Beitrag euch präsentieren kann, mit 4 neuen, schnellen und gesunden Ideen für Frühstück.

Nr. 1:  süße Muffins - jetzt mit dunkler Schokolade und Orangenmarmelade, die so zusammen im Paar genial sind.
Nr. 2:  Sandwich - ein Klassiker. Ob es wirklich lecker ist, hängt nur von der Qualität der Zutaten ab - wie immer beim Kochen. Ich mag es mit 100% Schinken oder Salami (ungarische Pick ist mein Favorit!), mit viel Käse und noch mehr Gemüse, evetuell mit ein wenig Majonäse und gekochtem Ei, hmm...
Nr. 3: Kefir mit hausgemachtem Salzgebäck. Ich liebe auch salzige Kekse, die man im Geschäft kaufen kann (TUC und ähnliche), immer sind aber besser, die wir zu Hause backen. Ich gebe immer viel Käse und verschiedene Gewürze (Knoblauch, Pfeffer und Paprikapulver) dazu, so passen sie perfekt zu dem säuerlichen Geschmack des Kefirs.
Nr. 4: mini Schnecken mit Maronencreme-Füllung. Ich liebe Hefeteig. Ein guter Hefeteig ist leicht und weich, auch am nächsten Tag. Egal, ob ich diese Rolls mit Kakaopulver, Zimt, Nutella oder Maronencreme fülle - die schmecken perfekt neben dem Morgenkaffee.

Ganz liebe Grüße:
Piffeny