Four Seasons Hotel // Laundry Service

Nem titok, szeretem a szép, finom holmikat. Amik általában kényesek és drágák. Öröm őket hordani, viszont gondot jelentenek, ha bepiszkolódnak, mert ezek a ruhák, kendők nem moshatóak, akárhova pedig nem szívesen adom be vegytisztításra. Félek, hogy figyelmetlenségből, hozzá nem értésből tönkreteszik, vagy -meglátva a márkajelzést- ellopják őket. Nincs meg a bizalom, na.
Arra jutottam, mivel a Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest legexkluzívabb szállodája, oda biztosan gyakran adnak be márkás, kényes ruhákat, ott tudnak velük bánni és nem kél lábuk. Próbaképp el is vittem 2 sálamat, a kapott árlistából kiderült, még csak nem is dolgoznak drágán.

A hidegzuhany 3 nap múlva ért, mikor elhoztam a kitisztított kendőket.

Itthon kibontva vettem észre, hogy az egyikből (ami 100% selyem, tehát minden meglátszik rajta) 12 centi hosszan, csúnyán kihúztak egy szálat. Ezt nem hagyhattam annyiban, hiszen épp azért mentem oda, hogy ilyesmi ne forduljon elő. Azonnal felvettem a kapcsolatot a hotel housekeeping részlegével, ahova a tisztító tartozik. Itt mindenki roppant kedves és megértő volt, és foglalkoztak a problémával.
Először fotót kértek, majd azt, hogy vigyem vissza a kendőt, hogy személyesen is megnézzék. Pár napig csend volt az ügyben, és bár értékeltem, hogy nem ráztak le rögtön, azt gondoltam, legfeljebb majd visszatérítik a tisztítás árát, és/vagy meghívnak egy kávéra.

Ért már engem kellemetlenség jó és rossz helyeken egyaránt, három- és ötcsillagos hotelben, puccos étteremben és McDonald's-ban, Tescoban és luxusüzletben, és soha nem is szoktam szó nélkül hagyni semmit. (Bár tudom, magyar földön az a "divat", hazakullogni és otthon magunkban mérgelődni. Na engem nem ilyen fából faragtak.)
Általános tapasztalatom szerint a különbség nem is abban áll, hogy egy jó helyen nem hibáznak (bár kevesebbszer fordul elő), hanem abban, hogy egy jó helyen elsimerik, ha hibáztak, és megpróbálnak valamiféle értelmes módon kárpótolni. 
Kíváncsi voltam tehát, de nagyon, hogy mire jutunk a sál ügyében.

Az eredmény, bevallom, engem is meglepett. 


A vezető felhívott és elmondta, hogy mivel egyértelmű, hogy az ő hibájuk a dolog (hiszen átvételkor alaposan átnézték a kendőt, és az alkalmazott is meglett, aki kihúzta a szálat), és mivel ezt náluk elég szigorúan veszik, ezért milliónyi bocsánatkérés és a kendő számlájának bekérése után (ami szerencsére megvolt!) kárpótoltak egy vadonatúj, ugyanolyan sállal.


Innen is nagyon köszönöm ezt az igazán ügyfélbarát hozzáállást, illetve Ágota és Cecília segítségét és azt, hogy minden percben úgy éreztem, az én károm és bánatom fontos és számít a szállodának. Ezzel visszaadták a magyar szolgáltatóiparba vetett (és korábban már elvesztett) hitemet. A jövőben is nyugodtan fogom hozzájuk hordani minden kényes és finom holmimat, mert már tudom, hogy ott vagyunk a legjobb kezekben.

Piffeny




Es ist kein Geheimnis, dass ich schöne, feine Dinge liebe. Die empfindlich und teuer sind. Und die ein Material haben, das zu Hause nicht waschbar ist. Ich trage diese Kleider und Tücher sehr gerne, sie bedeuten aber ein Problem, wenn sie schmutzig werden, weil ich sie in Ungarn nicht gerne in die Reinigung bringe. Einfach habe ich Angst, dass sie dort irgendwie kaputtgemacht oder einfach gestohlen werden. Hallo, es ist noch immer der "Wildosten"! 

Das Four Seasons Hotel Gresham Palace ist zur Zeit das exklusivste Hotel in der ungarischen Hauptstadt. Ich habe so gedacht, dass feine Qualitätsware sehr oft in die Reinugung dieses Hauses gebracht werden. Probeweise habe ich 2 Tücher (ein von Louis Vuitton und ein von Burberry) dorthin zur Reinigung eingegeben. Die Preise sind ganz freundlich, und ich hatte das Gefühl, dass ich die richtige Entscheidung getroffen habe. 

Die kalte Dusche ist nach 3 Tagen gekommen, als ich die saubere Tücher nach Hause gebracht und dort ausgepackt habe. Dann habe ich bemerkt, dass ein Faden ca. 12 cm lang aus meinem Louis Vuitton Tuch (100% Seide....) herausgezogen wurde. Noch in demselben Moment habe ich den Kontakt mit dem Hotel aufgenommen, weil ich das durchaus nicht ohne Wörter lassen wollte.
Ich musste das Tuch zurückbringen, damit die Chefin der Reinigung den Fehler auch persönlich sehen konnte, alle waren sehr freundlich und verständnisvoll, aber danach trat tagelanges Schweigen ein.
Ich habe gedacht, dass es schön ist, dass sie mein Problem -ihren Fehler- angehört haben, sie werden mich sicherlich zu einem Kaffee einladen, und vielleicht geben sie den Preis der Reinugung zurück. Ich hatte also keine große Erwartungen und Hoffnungen, weil es hier -leider- nicht so eindeutig ist, dass man die Verantwortung für seinen Fehler übernimmt.

Deswegen hat mich total überrascht, was passiert ist. Nachdem ich die originelle Rechnung (die ich zum Glück noch hatte!) vorwiesen hatte, bekam ich ein ebensolches Tuch von dem Hotel. 

Vielen Dank für das Hotel Four Seasons Gresham Palace, für Ágota und Cecília, die immer sehr freundlich waren und die mich immer fühlbar gemacht haben, dass mein Problem für das Hotel wichtig ist. 
Sie haben mir meinen (früher schon verlorenen) Glaube an den Dienstleistungssektor zurückgegeben. Auch in der Zukunft werde ich ihre Leistungen in Anspruch nehmen, weil ich überzeugt bin, dass ich (als Kunin) und auch meine Schätze bei ihnen in guten Händen liegen. 

Piffeny