Oh, Barcelona

Nem jártam még Spanyolországban. Az olaszoknál már többször is, de spanyolhonban még nem. Mindenképpen meleg, napos helyre vágytunk, ezért esett a választásunk erre az úticélra, illetve a szálloda miatt.

Nekünk minden utazásnál nagyon fontos, hogy jó szállodában lakjunk, és erre sosem sajnáljuk a pénzt, mert nem mindegy, hol hajtjuk álomra a fejünket, mennyire tiszta a mosdó, az ágynemű, milyen a reggeli, a hangulat és a közönség. Én már sok éve vágyom ebbe a hotelbe, és bevallom, minden várakozásomat felülmúlta. Az érkezéskor voltak ugyan kisebb malőrök, de ezeket olyan profizmussal oldotta meg a személyzet, és olyan bőséges kompenzációt kaptunk az elszenvedett kellemetlenségekért, ami csak 5 csillagban lehetséges. 20. emeleti szobánkból pedig olyan kilátás nyílt a városra és a tengerre, fel egészen a Costa Bravaig, hogy legszívesebben egész nap és egész éjjel onnan bámultunk volna kifelé. És ezt persze fotókon lehetetlen visszaadni.

Barcelona szép. A régi, belvárosi házak ápoltak, rendezettek. Kovácsoltvas erkélykorlátok, fa zsalugáterek, sok zöld növény. Pálmafák mindenhol (igaz, így tavasszal még kissé kopottasak, sárgásak). A metrókocsik, buszok, buszmegállók, köztéri padok tiszták, nincsenek összefirkálva, mint nálunk. Kiülős kávézók, éttermek, tapasbárok mindenhol, nyüzsgő, élettel teli terek, utcák, sétányok. Már most rengeteg turista volt mindenfelé, elképzelem, mi lehet ott főszezonban... Estére kicsit bele is fájdult a fejünk a nagy hangzavarba.

Már az utazás tervezésekor tudtuk, hogy sok látnivaló ki fog maradni, mivel összesen 4 napunk volt. A "kötelező" köröket azért leróttuk a Sagrada Familiánál (ami nekem óriási csalódás volt), a Güell Parkban, a gótikus negyedben (ezek viszont nagyon tetszettek), sétáltunk a Ramblán, de a fő program, amitől igazán jól éreztük magunkat, az a cél nélküli séta volt. Beülni ide-oda, vegyülni, felfedezni a várost. Ez nekem sokkal többet elmond egy helyről, mint bármilyen turistanevezetesség.

A hőmérséklet kellemes, az ég viszont sokszor borult, felhős volt, így nem igazán sikerültek jól a fotóink. Ráadásul néhányat iPhone-nal készítettem, ezek minőségéért külön elnézést kérek. Remélem, azért élvezitek az ott készült képeket, és talán ti is kedvet kaptok egy barcelonai kiruccanáshoz.

Piffeny

Schon seit einer Ewigkeit wollte ich im W Hotel Bacelona übernachten. Und ich war noch nie in Spanien. Diese 2 Tatsachen waren die Gründe, warum wir Spanien als Reiseziel gewählt haben, und wir haben es nicht bereut.
Das Hotel war einfach umwerfend. Für uns ist es sehr wichtig, immer in einem guten Hotel zu übernachten, W Hotel hat aber alle unsere Erwartungen und Erfahrungen übertroffen. Unser Zimmer war auf dem 20. Stock, so war der Ausblick auf die Stadt und auf das Meer (ganz oben bis zu Costa Brava) spektakulär. Am liebsten hätten wir den ganzen Tag und die ganze Nacht dieses Panorama bewundert, das mit Fotos nicht wiedergegeben werden kann.

Barcelona ist schön. Die Häuser, die öffentliche Bänke, die Busse, die großen Plätze sind sauber, gepflegt, die sind in Ordnung gehalten, die sind mit Graffitis nicht verunstaltet, wie hier in Ungarn, und die Straßen sind nicht schmutzig und voll mit Müll. Schon jetzt waren überall sehr viele Touristen - ich kann mir nicht vorstellen, wie groß die Masse in der Hauptsaison ist...

Als wir die Reise geplant haben, haben wir schon gewußt, dass wir uns alle Sehenswürdigkeiten sicherlich nicht anschauen können, weil die Zeit (4 Tage) dazu einfach nicht genug ist. Das ist aber bei uns nie ein Ziel. Natürlich haben wir einige Sehenswürdigkeiten besucht, wie Sagrada Familia (die eine große Enttäuschung für mich war), Güell Park, Gotisches Viertel (die ganz bezaubernd waren), uns macht aber am größten Spaß, wenn wir in einer fremden Stadt frei bummeln können. Fahren mit dem örtlichen Bus, setzen uns in Cafés und Tapasbars, hören, wie und worüber die Einwohner und die Touristen reden, testen, was sie essen und trinken - manchmal zeigt das mir mehr über eine Stadt, als die Denkmäler und Kirchen.

Das Wetter war sehr angenehm, obwohl der Himmel sehr oft bewölkt war, deswegen sind unsere Fotos nicht immer gut geworden. Ich hoffe aber, dass sie etwas über die Stimmung unserer Reise wiederspiegeln können, und vielleicht auch ihr bekommt Lust zu einer Fahrt in die Hauptstadt Kataloniens!